מה עושים כשיוצאים לחופש?

אז מי אתם בחופש? ומה כדאי לעשות ביציאה לחופש כדי שהוא יהיה הכי טוב שאפשר?

1. לייצר לעצמי מסגרת
מסגרת תעזור לשמור על שגרה בריאה, משמעות ומפגש חברתי – כל הדברים שיכולים להיות קשים במהלך החופש.
מסגרת יכולה להיות גם דברים שאני עושה בבית – בין אם אני מבשל.ת או עושה קייטנה לאחים הקטנים. זו יכולה להיות גם משימה שלקחתי על עצמי, כמו להירשם לחדר כושר או לעשות שיעורי נהיגה, חוג או תנועת נוער ואפילו עבודה.

2. לשמור על סדר יום בסיסי
גם כשאין מסגרת יש דברים שחשוב לעשות בשביל הנפש שלנו. לאכול, לקום בבוקר, להחליף בגדים, לצחצח שיניים.. אפשר לקבוע לעצמכם.ן דבר או שניים שהם בסיסים מבחינתכם בשביל שלא תלכו לאיבוד בכל הזמן שנשאר לכם פנוי.

3. מה הכללים שלי?
החופש מביא איתו הרבה הזדמנויות להרפתקאות חדשות וזה מאוד מרגש. תזכרו, ואפילו תרשמו לעצמכם, מה הכללים שלכם במפגש עם חוויות חדשות – להיות עם אנשים שאתם.ן סומכים עליהם, לבחור לעשות דברים שמרגישים לכם נכונים ועוד.

4. משמעות
זה יכול להיות מאוד קשה שהזמן שלנו חסר משמעות. מומלץ מאוד למצוא משהו אחד שאתם רוצים לעשות בחופש שימלא אתכם באנרגיות – ללמוד לנגן, להתנדב, למצוא תחביב חדש, לטייל. הצבת יעד לחופש נותנת משמעות חדשה לזמן הזה.

5. הורים
בחופש הגדול יש הרבה יותר אינטרקציה עם ההורים, ועם המשפחה בכלל. אתם מרגישים שהם לא מבינים אתכם? זה באמת קשה להם לפעמים. כדאי בתחילת החופש, או לכל אורכו, לדבר על הדברים – ממה הם חוששים, ממה אתם חוששים, מה מפריע לכם ומה אתם מבקשים מהם. אם קשה לדבר, תמיד אפשר לכתוב מכתב.

6. לתת לעצמי ודאות
אם אתם מרגישים אבודים בחופש – תדעו שזה לגיטימי. אם אתם רוצים לתת לעצמכם ודאות אתם יכולים לקחת דף ועט ולהתחיל לסדר את החופש – מה קורה כל שבוע? מה הדברים הקבועים שקורים כל יום? מה אתם רוצים לקבוע? אפשר לקבוע זמן עם ההורים, זמן לנסוע לדודים, זמן לעשות ספורט וכו’.

7. רשתות חברתיות
בכל שיטוט ברשת חשוב לזכור – מה שקורה שם זאת לא המציאות. גם אם נראה שלכולם ממש ממש כיף, לכולם גם קצת קשה בחופש.

רוצים את זה במקוצר? לחצו פה

להסכם אישי לחופש הגדול- לחצו כאן

לשאלון- מי אני בחופש? לחצו כאן