תקשורת עם המתבגרים והמתבגרות

ביננו, הכל מתחיל ונגמר בתקשורת. שיח עם המתבגרים הוא הפתח להכל.

תקשורת היא: המקום בו הם משתפים אותנו מה עובר עליהם, תקשורת מיטבית מאפשרת למתבגרים והמתבגרות להרגיש בנוח לפנות אלינו בכל מצב: כשטוב, כשרע, בעזרתה יש אווירה טובה ורגועה בבית ולעיתים היא עוזרת במניעת קונפליקטים.

תקשורת מייצרת חיבורים. האמון מול בני ובנות הנוער- עולה!

איך מייצרים תקשורת מיטבית?

זוכרים שכל אחד מהצדדים מביא איתו עולם שלם של ערכים, מחשבות, אמונות וכולנו שונים.

מקשיבים– מניחים את הנייד בצד, כשצריך כדי להיות שם, בשבילם במלוא תשומת הלב. שואלים שאלות פתוחות, מדובבים. מגיעים פתוחים לשיחה ובעיקר לא שופטים.

 

מילה טובה- לפעמים כל מה שהמתבגר.ת שלנו זקוק.ה לו הוא מילה טובה: חיזוק, עידוד, טפיחה על השכם על מאמץ. גם “ברגעים הלא צפויים” ביום יום.

“אנחנו כאן בשבילכם”  שדרו לילדים שאתם כאן עבורם בכל מצב, שהבית הוא המקום הבטוח עבורם. המקום שבו הם יכולים לדבר ולשתף על ה-כ-ל. על הדברים הטובים והפחות נעימים, אתם כאן עבורם בכל רגע. גם כשפחות נעים.

אתם יכולים לייעץ- הפתרונות בידם זכרו שאתם זה לא הילדים שלכם. תאפשרו להם לטעות, לנסות, להתנסות. אתם יכולים לשתף מהניסיון שלכם, מהחוויות שלכם, אבל בסוף הם אלו שההחלטה בידם, גם אם היא נוגדת את דעתכם. קבלו את הבחירה שלהם ואת שיקול הדעת. רק כך הם ילמדו וגם יסמכו עליכם.

חפשו את הזמן הנכון לשיחה– גם לנו כהורים לא תמיד מתאים לדבר ולשתף, ככה גם לבני ובנות הנוער. כבדו את הפרטיות שלהם והזמן הנוח להם לדבר.

מוזמנים ליצור איתנו קשר  >>