טיפול מרחוק – טיפול מקרב

מאת: ליאור ביטון, מנהל קלני eheadspace.

בפברואר 2021 הושק פרויקט eheadspace – טיפול מקוון על פי מודל הד-ספייס.

הוספת שירותי טיפול מרחוק לפרויקט הד ספייס היה צעד מתבקש אשר תוכנן כבר עם הקמת המרכזים, אך הוא מסמן רק את תחילתו של תהליך.

בשלב הראשון השירות המקוון יהיה שכפול של המענה הניתן במרכזים ובכך יאפשר נגישות לשירותים טיפוליים מקצועיים המכוונים לצעירים ללא תלות באזור גיאוגרפי. אך eheadspace מיועד להיות הרבה יותר מאשר העתק און-ליין של השירות הניתן במרכזים. הוא נועד להרחיב את אפשרויות יצירת הקשר עם גורמים טיפוליים, לגוון את המענה הטיפולי ולאתגר את הסטינג והשיח הטיפולי בכדי שיתקרב לעולמם של הצעירים ובכדי שיותאם לצרכיהם.

בכך נהפוך את הטיפול מרחוק – מושג בו נוטים להשתמש בתיאור לטיפול בוידיאו צ’אט, לטיפול קרוב, מותאם, שאינו מתקיים רק בשעה הטיפולית, וכזה שיודע להציע ליווי מתמשך,בקרה על מצבו של המטופל ומענה מגוון ורחב שיהווה מעטפת לפסיכותרפיה ואף יציע מענה מדורג על פי צרכי המטופל.

דמיינו כי צעיר יוכל לבחור את פורמט הפנייה שלו – בכתב/בטלפון/בשיחת וידיאו, ואת מידת החשיפה והאנונימיות בפנייה. מה יכולות להיות ההשפעות של הוספת פונקציות אלו לשירות? נוכל להציע לצעיר אחד ערכת מידע בנושא רלוונטי המעניין אותו, לצעיר שני פורום בו הוא יכול לשתף קבוצת שווים העוסקת בנושאים הרלוונטיים אליו, וצעיר שלישי יוכל להתחיל עם פרוטוקול לעזרה עצמית.

דמיינו גם כי אותם צעירים המגיעים לטיפול זוכים לאפשרות לתקשר את הקשיים שלהם בפורמטים שונים, ללא תלות בפניות המטפל או במסגרת השעה הטיפולית. דמיינו כי המערכת יודעת לעקוב אחר רמת החרדה/ מצוקה רגשית/ דיכאון, ולהתריע בפניי הגורם הטיפולי כי נדרשת התערבות.

נשמע כמו מדע בדיוני? אנחנו מאמינים כי העתיד הזה נמצא מעבר לפינה ואנחנו מעוניינים לקדם את עולם בריאות הנפש לצעירים לעבר עתיד זה. להמשיך במשימה אותה התווינו לעצמנו – להעלות את המודעות לבריאות הנפש בקרב צעירים, להיות נוכחים במקומות בהם הם נמצאים, להנגיש טיפול ולא להשאיר לבד אף צעיר הנמצא במצוקה רגשית.

לפרטים נוספים על השירות >